onsdag 20 maj 2009

Välkommen till världen present

Det lila setet är klart och borde ha nåt sin mottagare ikväll. Byxor i lila velour med resår i midjan och muddar i benslut. Jag testade tipset jag läst om att sy grensömmarna först och därefter byxinnersömmarna. Fördelen är att man ska sy ihop byxorna direkt som de är utklippta, man slipper trä det ena byxbenet i det andra och innerbenssömmarna kan sys i ett svep. Det ska helt enkelt gå fortare att sy byxan och det tycker jag nog att det gick. Tråkigast tycker jag det är att sy i midjeresåren - dvs det jag har svårast att få till snyggt.



Velour och elefantinterlocken kommer från Jofotex, den gröna muddväven från Stoff och Stil.



Förra setet sydde jag innan barnet var fött så då visste jag inte könet. Det gjorde jag denna gång, så nu blev det tjejtunika istället för en unisextröja. Bra eller dåligt, jag vet inte. Jag funderade på att sy en matchande dregglis, men alla får väl inte dreggeltroll :-) så det får föräldrarna i så fall ge önskemål om.

Inga kommentarer: