söndag 23 maj 2010

Kläder för varma dagar


En solsemester kräver en solhatt. Som vanligt var jag inte ute i god tid. Jag tror jag började kvällen/natten före vi skulle åka och sista sömmen syddes just innan vi sprang ut till flygbussen. Men jag hann! :-)
Hatten är i "Beppe"-modell och sydd i trikå. Den är vändbar med gulorange moln på ena sidan och röda på den andra.

Den här solklänningen syddes också inför resan, men blev tyvärr kvarglömd i påbörjade-projekt-högen. Den saknar en tryckknapp på axeln och jag har förlagt verktygen till tryckknappspressen. Mycket irriterande. Klänningen har passpoalfickor (som knappt syns) som jag fick till rätt bra tycker jag själv med hjälp av beskrivningen i Gunthers bok. Tyget är troligtvis en före detta gardin. Fållen i nederkant behöll jag från gardinen och ärmslut och halsringning är kantade med vikresår från Bibbi.

Inga kommentarer: