söndag 2 januari 2011

Leggings i vuxenstorlek


Blir 2011 året då jag syr kläder till mig själv? Det har i alla fall börjat bra med ett par leggings. Tänkta att användas till kjol, men med tanke på det djärva tygvalet kanske det snarare blir långkalsonger... :-)

Trots att RÄKAN växt så att hon numera kan se sig själv i badrumsspegeln (när hon står på pallen) och når upp till knapparna i hissen, har hon rätt välfyllt i sina byrålådor i huvudsak tack vare arvekläder från min syster och hennes kusin (tack M och M!). Så det känns lite onödigt att sy massor mer till henne (även om jag har lite planer på kompletterande plagg). Jag däremot har behov av kläder som passar på mig och som passar ihop, så jag rotade fram mina Ottobre Woman idag i jakt efter något lämpligt att sy.

Dessa leggings hittade jag i OD 2/2008. Bara två tygstycken att sy ihop, fålla nere, sy resårkanal uppe och trä i resår. Jag hade tänkt mig en enfärgad bomullsjersey m lycra, men det här apor&lejon-tyget låg överst i lådan. Som sagt, lite djärvt tygval men till en enfärgad kjol kanske det funkar?

Inga kommentarer: