söndag 17 april 2011

Skärmmössa


En mössa med skärm tycker jag måste vara melodin så här års när solen lyser stark, men det ännu är lite för kalla vindar för sommarkeps. Jag fick känslan att RÄKAN inte riktigt höll med - "den är för stoor mammi" och sen det obligatoriska kasta-iväg-över-rummet. Jag hann få den på bild iaf. :-)

Nåväl, detta var/är en prototyp, så jag får göra nästa lite mindre, alternativt sätta en bit resår bak för bästa passform. Resår är nog inte så dumt när jag tänker efter, så att den sitter kvar när vårvindarna tar i.

Hos The Creative Maven finns tips på hur du gör din egen skärmmössa. Tyget är ett joggingtyg från Stoff och Stil, inköpt för säkert fem år sedan.

1 kommentar:

Fangoria sa...

Jättecool, och vilket snyggt joggingtyg! Har sytt keps med resår bak och det fungerar mycket bra!