tisdag 16 oktober 2012

Snabbhack - återbruk

Från vuxentröja till barnklänning på ett kick!


Sy-tillfredsställelsen kräver inte alltid komplicerade projekt som ska bli perfekta. Inte min i alla fall. Min gamla Åhlens-tröja som jag piffat upp med nya muddar för nåt år sedan började ändå kännas uttjatad och tråkig. Själva tyget var det dock inget fel på, så klipp klipp med min nya KAI-sax och brum brum på overlocken och simsalabim en ny långärmad klänning till RÄKAN! Som dessutom luktar mamma som bonus :-) Jag fick inte ut en halsringning ur tröjan, så jag fick klippa ut en bit muddväv (Jnydesign) till den. Mönstret hade jag utritat sen tidigare (oj vilken tidsbesparare det är), Lil Blue Boos Sienna t-shirt dress. RÄKAN hade faktiskt på sig den här klänningen av samma mönster (men annan storlek) innan klädbytet.

Inga kommentarer: