torsdag 26 september 2013

Uggligt etui

Jag har köpt nya glasögon. Inte så mycket för att synen förändrats utan mest för att glasen var så repiga :-(. Så nu tänkte jag vara lite duktig och bara putsa med den för ändamålet avsedda duken och putsmedlet jag fick med från optikern.
Då behöver jag få med mig grejorna, eftersom det oftast är efter jag cyklat till jobbet som behovet av putsning är som störst. Så jag gjorde ett etui igår med brodermaskinen att ha putsgrejorna i. En uggla med glosögon kändes passande :-)



Broderiet kommer från Embroidery Garden och finns här. Har man en maskin med större båge än jag så finns ännu större ugglor här. Den enda söm man behöver sy själv är ena kortsidan på fodret.
Med ett sånt här projekt kan man inte direkt lämna maskinen att sy själv. Det som tar tid är inte själva sömnaden utan att lägga dit tyg, låta maskinen sy en söm och sen klippa bort överflödigt tyg. Fördelen är att resultatet blir fint varje gång och att designen redan är gjort så jag slipper tänka :-)

Inga kommentarer: