onsdag 15 april 2015

Mer smått





Jag fick ett uppdrag att sy en gåva till en liten som skulle plockas ut i förtid och föräldrarna inte haft möjlighet att ordna kläder. Viktangivelse på ca 2 kg var den enda jag fick, så jag hoppas både tygfärg och storlek passar mottagaren någorlunda. Både omlotttröjan och den gröna heldressen var klara så när på knappar, resten sydde jag på en kväll. Hade jag haft lite mer tid på mig hade jag nog varit lite mer självkritisk på några lite för lösa overlocksömmar, kantning å så vidare men nu hann jag inte :-) När alternativet till kläder med lite halvslarviga sömmar är inga kläder alls så känns valet rätt givet.

Samtliga kläder är sydda med mönster från facebook-gruppen Prematurbarn. Kläder till barn på neonatalavdelningar. i stl 44. Samtliga tyger är gamla skåpvärmare, framför allt från Jny.se. Regnbågsmudden är ny, från Lilofant.se



2 kommentarer:

Anonym sa...

Mamman och den lilla prinsessan blev så glada över kläderna ! Helt bedårande så fina kläder du sytt upp, vi är många som beundrat och fashinerats över dina förmågor :-)

RÄVENoRÄKAN sa...

Åh vad roligt! Kul att höra! Jag tackar allra ödmjukast för berömmet :-)