måndag 22 februari 2016

Byxor

Två par byxor, ett i stl 128 och ett i stl 68.
Först en "remake" på gosbyxorna som jag sydde för fyra år sen. Då ett hopkok av mönster, nu byxmönstret från boken HSOJ. Största storleken (stl 128), förlängda med 6 tum / 15 cm i benslut. Ekologisk randig stretchfrotte (Nosh) och velourmoln (Jnydesign).
Mudd i benslut
Sen ett till par sparkbyxor, i grön velour (Kameleont, den otryckta biten på stjärnvelouren). Mönstret är klassiskt Ottobre, kort och brett så jag testar med en mudd i midjan. Eftersom vi använder tygblöjor så har jag inte förändrat bredden. 
Jag inser att jag är lite enkelspårig med tygvalet. Detta är tredje paret byxor efter samma mönster. Första sydde jag i grön och lila velour, andra i lila stretchfrotte och nu grön velour. :-)  

Inga kommentarer: