söndag 2 augusti 2009

Förskolegarderob


Jag tror det kommer bli ganska lätt att se vem som är mitt barn på förskolan i höst. Det stackars barnets garderob består numera nämligen av en majoritet av "kaninkläder". Sedan tidigare finns redan två tröjor i limegrönt. Nu har jag sytt fyra till i olika färgkombinationer.

Troligtvis är den nere till vänster den mest unika, då de tygerna är egenfärgade. Det olivgröna av Älsklingsfrö och det lila av mig. Det var första gången jag provade att färga tyg. Jag valde att klippa ut tröjdelarna först och färga sedan. Övriga tyger kommer direkt från Jnydesign. Turkos mudd från mjukatyger.se, övriga muddar från Stoff och stil.

Mönstret är mitt favoritmönster Rulle raglan från Ottobre Design, storlek 86.

2 kommentarer:

Cecilia & Busiga ungar sa...

Åh, vilka härliga färgkombon....

HomeRiver sa...

Vad roligt det blir med samma tyg i olika färg!