fredag 19 februari 2010

Luvor

 

Ett gäng luvor som jag sytt nu i vinter. Lite tråkiga bilder, dålig färgåtergivning, men de bägge till vänster är sydda i härlig regnbågsrandig velour och fodrade med ett mönstrat trikåtyg. De andra två är ofodrade. De regnbågsrandiga sydde jag efter att kompisar till oss såg den orange-randiga luvan och ville ha en till sin son. Att det blev två beroende på att jag lyckades göra den första för liten trots att jag tyckte att jag tog till. Men luvan blir såklart lite mindre med foder. Så jag blev tvungen att göra en till. För säkerhets skull gjorde jag en utan foder också (den gula med stjärnor) som förhoppningsvis passar framåt våren. Jag hoppas att de inte tycker det blev för kycklig med gult mudd och kant. Hade tänkt använda röd mudd, men den fanns inte att uppbringa när jag höll på att sy. Turligt nog passar luvan som blev för liten RÄKAN så ingen fara skedd :-)
Alla fyra luvor har yttertyg av velour, alla köpta från mjukatyger.se. Trikåfoder från egna tygförrådet.

Inga kommentarer: