lördag 18 september 2010

Äntligen hängselbyxor!


Jag har varit sugen på att sy hängselbyxor till RÄKAN en längre tid, men jag har bl a tänkt att det skulle vara ett opraktiskt plagg för henne att få av och på själv, tex för att gå på pottan. Men finns viljan där brukar det mesta gå att få av :-)

Varför jag äntligen kom till skott var för att jag såg ännu ett härligt par byxor hos Made by Madelene Eriksson. Madelene har gjort flera fina hängselbyxor.

Egentligen ville jag göra ett par gossiga velourbyxor, men vågade inte riktigt göra dem på ett oprövat mönster, så jag valde ett (iofs marginellt) billigare tyg. Jag gjorde först en känguruficka att sätta på magen, men den blev inte snygg så jag tog mig tid att sy dit ett broderi / en applikation istället. Broderiet kommer från www.ggdesignsembroidery.com

Så här kan det förresten se ut hos oss en lördagmorgon när byxor ska knappas:


Ett annat plagg som äntligen fick sina knappar var denna velourtröja i bruna moln:

Inga kommentarer: