tisdag 21 december 2010

Festligt av rester

Jag brukar spara på de små tygbitsresterna som blir över efter att jag sytt något. Kanske är det för jag minns hur jag brukade sy barbiekläder och annat av mammas tygrester när jag var mindre. Ofta kan jag känna mig friare i mitt "skapande" när det "ändå bara är rester" och dessutom bli inspirerad av småbitarna. Kanske är tyg på metervara litegrann som ett blank papper - möjligheterna är så stora att det blir handikappande.

Nåväl, jag hade samlat rätt mycket, lite för mycket rester tyckte jag för ett tag sedan och donerade (låter finare än dumpade :-)) en kasse tygbitar till dotterns förskola. Och apropå att bli inspirerar av tygbitar så måste jag få visa vad fint de gjort.

När man klipper ut dregglisar klipper man ju ut för halsen och över blir då en liten droppformad tygbit. Av dessa fleecebitar har pedagogerna tillsammans med barnen gjort små tomtar på kort. Jättefina tomtar och kul idé tycker jag.

2 kommentarer:

Bustråden sa...

vilken bra ide!

Mirre Syr sa...

Oh, vad fint de hade gjort utav dessa tygbitar. Riktigt kul ide!

Kolla in din mailbox för där finns en liten överraskning!

MVH Mirre