tisdag 8 februari 2011

Inspiration och planer - Dortje byxor


Som vanligt räcker inte tiden och energin till allt jag vill göra. En bov i dramat är internet med all den lätttillgängliga inspiration som finns där. Därtill alla mönster både att ladda ner gratis och klicka hem för en billig penning och så tyger förstås. Det är dock ett kärt bekymmer får jag säga.

Just nu är jag sugen på att äntligen sy något ur boken Sewing clothes kids love och eftersom dottern behöver fler byxor (har jag fått för mig :-)) så siktar jag in mig på Dortje byxorna. Bilderna i collaget har jag gogglat fram och visar Dortje i olika varianter.

Jag är ganska säker på att manchesterugglorna som jag köpte från Znok kommer att bli involverade, men jag vet inte om det blir "hel-uggligt" eller enbart detaljer.

Tur att jag inte har tid att sy dessa ännu, så jag hinner fundera lite mer...
Kunterbunt har förresten matchande maskinbroderier (som jag ännu inte köpt): hhttp://www.kunterbuntdesign.de/index.php?option=com_content&task=view&id=356

Inga kommentarer: