söndag 15 augusti 2010

Inspirerande bok och cd med mönster

Symaskinen är fortfarande på service och overlocken bråkar med mig (kanske behöver service den med?) så det har inte blivit så mycket sytt på det senaste. Men helt sömnadsfritt har jag inte tagit. Rita och klippa ut mönster behöver man ju ingen maskin till och projekten i huvudet fortsätter att snurra och bli fler, speciellt när jag får tillfälle att surfa runt på andra bloggar.



Den här boken
kunde jag inte låta bli att inhandla efter att ha läst om Feliz Dress på ett antal bloggar. Boken är full med bilder av härligt färgsprakande kläder, mest i rött-rosa-orange visserligen. Just nu är jag mest sugen på att sy leggings med rych-pych i benslutet, så det återstår att se när det blir en Feliz-klänning. Inspiration har jag dock fått i mängd. På Amazons sida kan man titta lite i boken.

Jag har också köpt den här cd-skivan med mönster man skriver ut på sin egen skrivare.
Cd-skivan kommer från http://www.pppp.dk. De har en mängd olika skivor, men jag valde den här som har mönster som passar till både kvinnor och män så förhoppningsvis ska det bli några plagg till både mig och maken i höst.

Inga kommentarer: