fredag 16 mars 2012

Inspiration

Igår kväll när maken var på mötet och de andra två (RÄVEN o RÄKAN) låg och sov hade jag chans att sy och pyssla. Men lägenheten var mörk och kall och istället satt jag trött och oinspirerad framför datorn i säkert 1,5h innan jag gav upp till förmån för sängen. Vilket slöseri med potentiell sytid!
Nåja, det kanske var lika bra att jag inte tog mig för nåt. Risken är väl att jag skulle klippt nånting snett eller behövt sprätta nåt jag sytt ;-).


Kanske var jag oinspirerad för att jag inte vet hur jag ska gå vidare med min Weekender-bag. Dragkedjan är på plats så nu måste jag fundera över botten på väskan. Ska jag bara göra enligt mönstret eller ska jag förstärka utsidan på något vis? Skinn, vattentätt tyg eller sätta dit små väskfötter? Min tanke är att väskan ska få följa med som handbagage och strandväska på en solresa så då kanske det är smart med nåt som pallar lite väta.

Så som en liten påminnelse till mig själv nästa gång jag är utan inspiration, utöver weekenderväskan vill jag vilja göra (s.k. PIMMs dvs Projects In My Mind):

  • nya grytlappar
  • Göra en textil makeover i köket - kökssoffsöverdrag, kökssoffekuddar, stolsdynor, duk, kökshanddukar, grytlappar (,gardin)
  • Ett linne till maken
  • En Clementine-tröja till RÄKAN
  • En pennkjol till mig
  • En Sew-Retro-klänning till mig
  • Muddbyxor till RÄKAN
  • Bebispresenter till alla kompisar som fått bebisar det sista året (jag har helt lagt av mig med det, vilket är lite tråkigt tycker jag själv)
  • Sy klart lite UFOn, bla en quilttop/picknickfilt i rosa och blått som legat några år.
  • En handväska till mig själv
  • Organisera syrummet ännu bättre

Osv osv osv :-D

1 kommentar:

mulliga m sa...

Jag har tänkt att sätta fast väskfötter på min Weekender-väska just för att den ska bli lite tåligare.

Det där med att hänga framför datorn känner jag så väl igen, men jag tror att det behövs också för att man ska få ork med sömnaden någon annan gång. Jag använder datorn på samma sätt som andra använder teven. Ibland behöver jag tid att tänka igenom nästa moment eller bestämma mig för vilket projekt som jag ska ta itu med. För mig handlar sömnad om avkoppling och det ska vara lustfyllt annars blir det som alla andra måsten som finns i livet.