fredag 18 augusti 2017

Återbruksjeans stl 92


Den som spar hon har och är det något jag spar't så är det gamla jeans. Kan ju återbrukas till så mycket. Klippa av till shorts, sy väskor, väva trasmattor osv. Fanns alltid en kartong gamla jeans hemma när jag växte upp.
När min nyvunna syvän "Skurkan" började snacka om att sy nya förskolebyxor och dessutom delade med sig av sitt muddjeansmönster fick jag brått - jag har ju också ett förskolebarn! Två par byxor har jag hunnit med så länge. Det första paret med rosa muddar är enligt stl 92 av mönstret, det med regnbågsmuddar har jag blandat lite med stl 104 upptill för att få dem ännu lite baggy för att rymma även vår tjockaste tygblöja utan problem (och så tog jag kort på dem utan blöja under #facepalm nåja de funkar utan blöja under också :) ) Snodden tyckte jag var ett genidrag för att slippa knyta i midjan, dock har jag kortat av den efter fotografering för den blev för lång.
Jag hade inte tid att sprätta fickor så det fick bli ärvd spets som revärer istället på dessa.
Lite mer baggy än orginalmönstret på byxorna. Tröjan har jag bloggat om här
Snäll som hon är så har hon med hjälp av MW Crafts fixat så att vet som helst kan få sy av hennes mönster, gratis! Det finns på mwcrafts.se
Apropå att spara, dessa fanns att hitta i förrådet, ett par återbruksjeans som jag inte bloggat om tidigare vad jag kan se. Troligtvis sydda 2009 eller möjligtvis 2010. Okänt vilket mönster jag använt.

Inga kommentarer: