måndag 2 oktober 2017

Bikerjacka

Jag satte syförbud på mig själv i september pga flytt. Men innan flyttandet drog igång på allvar lyckades jag hänga med på MWcrafts biker-jacket-sew-along.
Så pass att jag lyckades vinna priset också! Som var två meter joggingtyg + matchande mudd från Wcollection.
Tyget till denna kom dock från Älsklingsfrö som är i färd att avveckla sin tygförsäljning tråkigt nog. Blixtlåset hittade jag i gömmorna, arvegods från min farmor. Någon utsmyckning ville jag ha, så det fick bli ton-i-ton broderi på ärmarna. Rosbroderiet kommer från Urban Threads. Tar drygt en timme att sy ut, men det får ju maskinen göra själv, medan jag gör något annat.
Jag valde att sy stl 40 av biker jacket women. Kanske blev det någon storlek för lite, jag får känna efter lite, hittills har den mest suttit på prymadonnan. I vilket fall, ett spännande mönster att sy. Lite utmanande, men samtidigt ganska snabbsytt.

Inga kommentarer: