måndag 22 januari 2018

Bas-tröjor


Jag fick "beställning" från RÄKAN på enfärgade långärmade tröjor, som inte var svarta eller gråa, eftersom de skulle funka att ha ihop med (de svarta) ridbyxorna i stallet. Så här enkla tröjor brukar man väl ofta låta någon annan sy och köpa för en billig penning i närmsta klädaffär. Men både tyg och mönster har jag, så lite utmaning att göra så enkelt som möjligt. Helt lyckades jag inte heller :-) Den gröna tröjan är väldigt basic, men den lila är i velourtyg och med längre ärmmuddar (jag kortade ärmen motsvarande längd) för att stjärnmudden skulle få synas lite extra. Mönstret är "Lilly & Liam" från Threads by Caroline. 
Det blev en väldigt enkel storleksmärkning också med hjälp av permanent penna.
Den gröna interlocken kommer från Jnydesign tror jag (samma kvalitet som kanintyget så det har väl kanske tio år). Velouren tror jag att jag köpt från Jonic, men inte helt säker. Stjärnmudden är dock nyinköpt före jul från Tygexperten.





Inga kommentarer: