söndag 28 januari 2018

Pingvintröja


I förrgår fick jag mail från Peek-a-boo pattern shop om ett mönstersläpp. En tröja i dam och barnmodell som såg rätt trevlig ut. Så jag köpte dem till introduktionspris. Nämnde det till mina sykompisar och fick nys om ett tyskt mönster, Jessi och mini-Jessi, som lanserades för ca ett år sedan och VÄLDIGT snarlikt detta amerikanska. Så tråkigt med plagiat! :-( Visst, det börjar vara svårt att vara riktigt unik, men detta kändes lite för speciellt. Nåja, vissa detaljer skiljer. Altitude och Aspen har ingen luva, så det är vanlig halsringning eller "cowl neck" man kan välja mellan.

Pingvintyget har jag klappat på sen Syfestivalen i Umeå i oktober. Det gröna är samma tyg som jag sydde en tröja till RÄKAN häromveckan. Mönster som sagt Altitude Pullover från Peek-a-boo pattern shop i storlek 3T.
Jag hann med att knäppa ett kort innan den åkte av igen

Inga kommentarer: