fredag 16 februari 2018

Sydda prematurkläder januari

Då nästa inlämning av kläder till prematuravdelningen där jag bor är först i april, bestämde jag mig för en liten utmaning för att kunna ha något att bidra med till den inlämningen (och inte tänka att jag har hur mycket tid som helst på mig). Utmaningen till mig själv - under januari, februari och mars sy fem kompletta set per månad. Jag kan säga att jag misslyckades direkt :-D Med hjälp av halva februari har jag fått ihop tre set i januari. Men det är inte fy skam det. Så jag är inte så ledsen, bara försöka igen för februari. En anledning till att jag inte hunnit är att jag försöker använda små små stuvar som jag fått till skänks för detta ändamål. Det är väldigt kul att pussla tygbitar, men tar betydligt mer tid än att klippa ur stora tygstycken.




Så januari-skörden blev två heldressar med mössa i stl 36/38 i skänkta tyger samt ett byxa/body/mössa-set i storlek 44. Helt klara med knappar och fästa sömmar! Det kan jag i alla fall tacka min självpåtagna utmaning för :-)

Inga kommentarer: