lördag 10 februari 2018

Byxor stl 98 i återbrukat tyg


Dags för påfyllning i byxlådan. Jag insåg häromdagen att dessa byxor ju är i storlek 86 (eller möjligtvis 86/92) och inte 92 som jag hade fått för mig. Inte konstigt att de börjar vara små. De här byxorna med fickor och spindelbroderi är poppis, så jag ska leta fram mönstret och sy några fler.
Men först så återgick jag till Sandra Larsson mönstret från fb-gruppen Vi Sytokiga, hoppade över storlek 92 och gick direkt på storlek 98. Sen har jag själv labbat med skärningar och fickan. Jag har sett liknade tex mönstret Happydays byxan från Jubel&Baluba.
Huvudtyget kommer från en vuxenhuvtröja där dragkedjan gett upp, men tyget fortfarande var fräscht. Sköldpaddetyget kommer från ett företag som jag tror hette Mina små, som la ner ganska snart efter det startade nångång kring 2012. Så det kommer från skåpet mao :) 

Inga kommentarer: