onsdag 2 december 2009

Mera ränder


Oj vad fort dagarna drar iväg. Den här tröjan gjordes under helgen, dvs när det fortfarande var november. Tyvärr misslyckades jag med kantningen av halsringningen först, så jag fick ägna rätt mycket tid åt sprättande (både overlocksöm, tvillingnålsöm och en förstärkt raksöm hade jag hunnit få dit), men slutresultatet blev bra. Och det vill inte säga lite då det är jag själv som är kritiska mottagaren.

Ännu ett plagg i smalrandig singeljersey, vilket är lite konstigt för jag är inte förtjust i rullande tyger och dessutom med smala ränder som är omöjliga att få passning på. Kanske har min tolerans ökat eller så är jag helt enkelt bara en självplågare :-) Tyget är precis som med orange-gula mössan i förra inlägget tyget Campan från Hilco. Mönstret hittade jag i Ottobre Design Woman(5/08). Allting hade jag hemma så ytterligare ett novemberutmaningspyssel.

2 kommentarer:

Bustråden sa...

Fin!

Heimlaga sa...

Så kul att se en helt annan tröja efter samma mönster!
Jag kan tänka att det var en fördel med en mindre urringning, jag tyckte min blev för vid. men jag orkar inte göra om...