torsdag 26 november 2009

Mösspyssel


Två mössor som jag sydde häromdagen. Det är skönt att få pyssla med sådant som blir klart på en kväll emellanåt. Mönstret är detsamma som till regnbågsmössan, fast en storlek större. Orange-gul Hilco Campan, dvs ganska tunn singeljersey och gul-blå Jnydesign-kaniner i interlock. Båda tygerna har funnits hemma en tid, så dessa mössor platsar som november-utmanings-pyssel.

Jag syr nästan alltid av det jag har hemma, köper sällan tyg till speciella projekt. Däremot är jag bra på att köpa tyg bara för att jag måste ha det :-) Men iom novemberutmaningen så har jag fått jobba på det och hittills har det gått rätt bra. Jag har dock syndat lite och bokat upp mig på några meter tyg med lång leveranstid (> en månad). Jag menar, helt utan tyg vågar jag inte bli... :-)

Den randiga mössan ska jag ha själv (blir bra under cykelhjälmen tror jag) och den gula kaninmössan fick min syster i present.

Inga kommentarer: