måndag 1 mars 2010

Nytt tyg och nytt mönster

Jag har följt bloggen Lil Blue Boo en längre tid och gillar nästan allt hon gör. Så jag slog till och köpte hennes Recycled T-Shirt Sienna Dress. Inget märkvärdigt mönster egentligen men helt ok och med lite små tips och mycket inspiration.

I fredags fick jag hem Johanna Ahlards skogstyg från mjukatyger.se. Jag ritade ut mönster till damernas OS-final i curling på fredag kväll/natt och på lördagen klippte jag tyget och sydde. Skogstyget är väldigt "rapport"-igt så jag ville bryta av det med ett annat tyg. Jag tänkte först ett enfärgat tyg, men kaninerna var det jag fick tag på.
Nästa gång tror jag att jag ska sy de nedersta delarna som volanger och välja ett mörkare tyg istället för de gula kaninerna, men annars är jag nöjd. De randiga ärmarna tycker jag blev riktigt bra.

Baksidan är lik framsidan, lite annan del av rapporten bara.

Inga kommentarer: