onsdag 25 augusti 2010

Maskinparken utökad!

Jag har köpt en ny symaskin!

Egentligen så är jag sugen på att kunna sy täcksöm, men jag vill inte ha en Janome Coverpro. Det verkar vara så mycket meckande med inställningarna. Jag skulle vilja ha en kombinerad overlock/coverlock-maskin av utrymmesskäl, men när jag hade bestämt mig för en 10 000kr-maskin så började jag snegla på den, med i stort sett helautomatiska inställningarna, för 20 000kr. Eftersom redan 10 000 kr kändes för mycket, så blev det paus på de köpplanerna. Istället blev det denna:

Brother NV10A
Bild från http://butik.skovdesymaskiner.se/

En Brother innov-is 10a (jubileumsmodellen)

VARFÖR:
-Att sy på medan jag syr ut ett broderi på min Janome.
-Att ta med på resa / till stuga / till kompis / på kurs.
-Bra nybörjarmaskin för dottern.
-Istället för täcksömsmaskin - alltid inställd med tvillingnål (ifall det blir bra söm).
-Inget "hemmansköp" dvs billig, mycket maskin för pengen.

Här finns en recension.

Jag valde att beställa från Skövde Symaskiner, de har haft bra service när jag handlat där förut. Det är dock första gången jag köper symaskin från dem. Snabb service var det i alla fall. Tre timmar efter att jag la in beställningen fick jag ett mail att den var skickad :-)

2 kommentarer:

Mimmi sa...

Ja bra service har de och är definitivt snabba. Beställde min nya OL i söndags kväll och igår kunde jag hämta ut den på utlämningsstället. Har redan hunnit testa och den går som en dröm. :-)

Mrs.Bao 包 sa...

Mycket bra "ursäkter" att köpa en ny symaskin! Speciellt att det är en bra symaskin till dottern... bara den hade ju räckt. ;)