torsdag 25 augusti 2011

Armband i blått


Förra veckan sydde jag ett armband som gavs bort i födelsedagspresent. Jag är lite orolig att den blev för trångt för mottagarens handled, men i så fall går det ju rätt fort att göra en ny. Modellen är denna men jag sydde ur minnet så det blev kanske inte helt exakt lika, men jag använde de mått som finns i beskrivningen. Kardborren i fickan gjorde armbandet lite knöligt så om jag gör om det ska jag försöka leta rätt på en mjukare kardborre som lättare böjs än den jag hade.



För övrigt var jag var en av dem som vann i Jnydesigns tävling, så jag fick ett fint brev med 1kg tyg i veckan, jättekul!

1 kommentar:

Petra / Popetotrora sa...

Vilket fint tyg på armbandet!!

Och tack för tipset om Spoonflwer. Där fanns ju ett helt gäng roliga tygfigurer. :-)