fredag 5 augusti 2011

Rosa elefanter



Med augusti blev det svalare väder och förskolevardag för oss. Så då kan man börja tänka på kläder igen. Jag hade tänkt sy svala sommarbyxor till RÄKAN under sommaren, men det har varit för varmt för byxor så det har inte blivit av. Underkläder har räckt alternativt sommarshortsen. Nu har dock underkläderna som jag sydde i stl 92 blivit för tajta i benöppningarna (dessa och dessa) så det är dags för en ny laddning.
Jag har köpt kantbandsapparater till babylocken på ebay så de fick jag möjlighet att prova. Uj vad fort det går och snyggt det blir när det går som det ska :) . När det inte gör det tar det däremot evinnerlig tid att sprätta :( .



Som vanligt när jag syr barntrosor börjar jag med att klippa i restbitar. De jag hittade var rosa elefanter och gul/röda kaniner så det blev tre par av varje i stl 104. Kantband i grönt till alla paren så att det skulle gå lite snabbare att sy (inga trådbyten osv).

Inga kommentarer: