torsdag 27 oktober 2011

Påslakanutmaningen: Docksele

En docksele i lakanstyg. Jag har tänkt sy en sån här sele av MT(meitai)-typ länge. Det har bara inte blivit. Nu sprang jag på en beskrivning i Allt om handarbete med mått så då blev trösken lite längre. Och vilket tyg jag skulle använda var också lätt :-) Det är verkligen ingen avancerad sömnad och måtten är inte särskilt svåra att hitta på själv, men ja ibland krävs lite inspiration :-). För att göra sömnaden lite mer avancerad följde jag mönstrets cirklar när jag stickade fast vadden. Sen sydde jag fast en broderi som jag hade sytt ut sen tidigare.
Fotona tog jag igår på lunchen. Än tittar solen fram emellanåt. Oktober är snart slut och därmed påslakansutmaningen. Jag har lite småbitar kvar av mitt lakan. Kanske kan jag hinna med ett alster till i helgen hoppas jag.

Inga kommentarer: