fredag 28 oktober 2011

Fordonströja

En tröja i fordonstyget från mjukatyger som legat läänge i göra klart högen. Först låg den länge utan fållar i ärm och nederkant. Sen var halsringningen för trång. Jag klippte bort den och tänkte att jag skulle prova att göra ett sprund i raglansömmen. Av nån anledningen råkade jag göra den på bakstycket. Inte riktigt vad jag tänkt, men det kan väl funka så det fick vara så. Sen skulle jag bandkanta alltihop med min babylock med bandkantare. Gick inte alls, trådar gick av, tyget matade inte osv. Gav upp, sydde dit kantbandet med vanligt symaskin, vek över och sydde fast med babylocken. Sen hittade jag inte verktygen til kampressen när jag skulle sätta fast tryckknappar i sprundet.
Till sist blev den klar, men helt säker på att sprundet blev bra är jag inte. Tröjan är i stl 92 så den har nog hunnit bli lite liten till RÄKAN men jag måste nog få henne att prova den för att se hur den ser ut på.
En väldigt suddig bild av sprundet. Jag försökte mig på nån variant av Kokalals sätt att sy sprund.

Inga kommentarer: