torsdag 16 februari 2012

Behovssömnad när den är som bäst

Vad gör man när man har en smutsig mössa som inte värmer så bra och det är minus 15 grader ute? Syr sig en ny såklart! Spela roll att klockan är morgon och dags att dra iväg på förskola och jobb :-) Tar man bara första bästa tyg i hyllan så går det fort.



Visserligen blev jag lite sen till jobbet, men det hade mer med en igenfryst garageport än något annat...


Använd den gamla smutsiga som mall

Klipp ut i dubbelt tyg


Sy runt hela tygbiten (kom ihåg ev namnlapp)

Klipp hack att vända igenom

Prova att den passar

Sy ihop jacken på insidan

Vänd rätt. Klart!
Första bilden tog jag 06.47 och sista 07.12 med min mobiltelefon. Bloggade första bilden med min Blogger app. De andra bilderna överfördes automatiskt med Dropbox (beta-version som har automatisk fotouppladdning från Android) till datorn. Därifrån plockade jag in dem i inlägget som vanligt.

Tillägg: Vill man lära sig sy mössor på samma sätt som jag sydde denna så rekommenderar jag http://gekko-attsyengecko.blogspot.com/2011/03/att-sy-en-mossa.html. Jag tog dessa bilder på kul för att se hur lång tid det skulle ta.

Inga kommentarer: