torsdag 9 februari 2012

Snuttefilt och nappband

Jag som inte syr på beställning, fick ändå en beställning :-) Av min kompis som fick dessa kläder (också det en beställning av mina andra kompisar) som vill ha en snuttfilt till sin lille.
Eftersom jag inte sytt snuttefiltar förut och det är oftast lite knepigt att beskriva i ord hur man vill ha det så skickade jag två inspirationsbilder till henne: den här i ett stycke från Älsklingsfrö och denna lite mer arbetad med band från Mirre Syr.
Hon valde utan band men med barnets namn broderat, så med inspiration från Älsklingsfrö sydde jag denna. Eftersom verktygstyget uppskattades så blev det helmatchat med kläderna.

Tyvärr passade inte velourbyxorna speciellt bra på den långsmala bebben så som plåster på såren sydde jag också ett nappband.


För ett bra tag sedan var jag med i ett samköp av gummiringar som passar att trä runt nappar. Äntligen kom de till användning :-) Och klämman har jag köpt från en co-op i Kina, också det för ett bra tag sedan. Numera har co-op-ägarinnan en webshop. Klämman finns här.

Ibland tar det ett tag, men tills sist kommer inköpen till användning. Perfekt när man för sig nåt vid 22-tiden på kvällen :-)

Inga kommentarer: