lördag 28 april 2012

Clementine nummer 1

Min första Clementine är klar! 

Lite mini-nostalgi är det att plocka fram kanintygerna. Det rosa kanintyget är egenfärgat, resten är orginal från Jnydesign i olika omgångar, där det orangea var det första. Kaninerna trycktes på interlock som är lite tjockare än jersey så de passar bra till en vårtröja. RÄKAN hade jacka på sig också på promenaden idag, men tog av sig den för det blev för varmt och då passade jag på att ta några bilder :)

Mönstret passar utmärkt till smala tygrester och gick rätt fort att sy ihop trots många delar. Färgglad men inte riktigt så galen full av färger och broderier som jag sett den göras. Det blev bara ett broderi då jag ville hinna sy klart tröjan idag, en raket från Emblibrary. Det hade väl varit roligt med lite stjärnor på ärmarna eller så, men det får bli nästa gång.


Stickningarna gjorde jag med coverlocken och limegrön tråd. Det tror jag kommer bli mitt signum :) för nu är det väldigt länge sen jag bytte tråd i Babylocken. Av nån anledning tycker jag den limegröna tråden passar till det mesta. Kanske är det så att jag sytt mycket rosa kläder på sistone och vill bryta av med den gröna.

Inga kommentarer: