tisdag 24 april 2012

Göra klart

Det blir lätt så att saker blir liggande för att tiden saknas, eller nån del saknas eller att jag inte tänkt klart så att säga.
Dessa trosor i stl 104 (mönster som dessa) hann jag nästan klart före påsk. Det föll på att jag behövde plocka upp overlocken från golvet för att sy sidsömmarna. Och det betydde i sin tur att röja på bordet... Men nu så! Som synes blev resåren väldigt rynkig. Nästa gång jag syr mönstret tror jag att jag ska testa med separat linning istället som jag har gjort med kjolen nedan.

En enkel kjol med Bamse broderi. Jag hade en tanke att jag skulle hitta nån fin spets till nederkanten, så kjolen blev liggande ett tag. Nu tänkte jag om och sydde rullfåll med overlocken. Jag drog lite i tyget för att skapa volang-effekt som jag läst om på andra bloggar.

I väntan på att BH sew alongen ska dra igång på allvar (söndag!) så har jag ikväll roat mig med dessa gamla godingar :) Kaniner! Jag tar dock paus för ikväll för nu är det frågan om tröjan ska ha nåt broderi eller ej. Måste fundera. Sen återstår sidsömmar och fållar... känns det igen ;-)

Tillägg:
Beskrivningar på resårlinningar:
http://www.themotherhuddle.com/tutorial-how-to-make-a-knit-waistband/
http://www.ikatbag.com/2011/01/smoooooooth-waistbands.html

Inga kommentarer: