måndag 16 april 2012

Påsklovet slut, dags för nya syprojekt :-)

Weekender-bagen och passförvaringen i förra inlägget har fått åka på långtur till Kanarieöarna och tillbaka under påsken. Samtidigt har symaskinerna och tygerna fått stanna hemma och samla damm. Inte för att jag saknat dem under veckan, men nu när jag är hemma igen så blir jag såklart sugen att sätta tänderna i nya projekt. Inte minst uppdatera min egen sommarplaggsgarderob... :-)

Mulliga M drar igång en BH sew along. Verkar riktigt spännande. Det kan ju bli hur bra som helst eller bara pannkaka, men friskt vågat osv :-)
Jag borde också ta tag i http://www.craftsy.com/class/Sew-Retro-Perfect-Fit-Bombshell-Dress/29. Den klänningens svårighet ligger i bystmönsteranpassningar så förhoppningsvis kan jag lära mig saker i det ena projektet och utnyttja i det andra.

Ikväll blir det dock inget av det. Räkan somnade sent och nu är det min tur. Men symaskinen har fått gå några stygn i alla fall då jag fållat ett par jeans á la Mirre. Jag orkade dock inte plugga in strykjärnet så pressningen får vänta till imorgon.

Natti natti!

Inga kommentarer: