söndag 24 juni 2012

Vint och snett

Fördelen med trikåtyger är att de är lite förlåtande mot sneda sömmar. Nackdelen med vävda tyger är att de inte är det... Jag har sytt två plånböcker efter Karinottilias plånbok-sew-along och de blev lite vinda och sneda. Jag vet dock att jag är i gott sällskap, flera i facebook-gruppen har nämnt samma sak.

Tygerna är quilttyger från gömmorna, köpta bl a från Lapp-Elisa och  Quilterian


Idag har jag även sytt två grytlappar med fingerfickor in-the-hoop, alltså med hjälp av broderimaskinen. Det borde inte finnas nån chans att det blir snett då, när maskinen syr, men jag lyckades med det också. :-)
Broderiet har kommer från The Purple Hat.


Jag hoppas att det är som med träning, att de behövs ett antal pass när det inte går så bra för att man ska kunna vara bäst när det gäller :-)

Inga kommentarer: