onsdag 27 juni 2012

Familjefritt dygn

.




På jobbet har ledningen nyligen hittat på att vi ska ha ett föräldrafritt dygn i höst. Då ska vi anställda få jobba med vad vi vill under en dag (som ska vara till gagn för företaget så riktigt fritt är det ju inte). Själv har jag just nu familjefritt dygn, två stycken. Fast ja, två kvällar blir det ju, för resten av tiden går åt till sömn och arbete. Det känns nästan lite slösigt att vara på jobbet en del av tiden, men hade jag haft semester så skulle inte jag heller vara hemma, så man få ta det man får ;-).

Åh, vad mycket jag skulle vilja göra när jag har tiden för mig själv. Dels är det ju rätt trevligt att kunna sitta kvar på jobbet efter kl 17 utan dåligt samvete att någon väntar. Sen vill jag passa på att röja och städa hemma när ingen är i vägen (läs hunden :-)), träna, se filmer ingen annan vi se (såg A Walk to Remember igår så nu lär jag ju läsa boken också) men framför allt sy sy sy! Det finns så mycket jag vill sy så jag vet inte riktigt var jag ska börja och sluta. Vilka dilemman :-) Det känns alltid konstigt att vara ifrån familjen, men riktigt lyxigt att få vara hemma själv ett litet tag.

Egentiden är i halvtid så att säga (i dessa fotbolls-EM-tider :-)) och lite har jag hunnit med i alla fall. Jag har hunnit klippa ut ett par Frottee Pants och en Sorbetto top med ärm. Dessutom röjt lite i barnrummet, sett en film som sagt, ställt upp strykbrädan i vardagsrummet, strykt de tvättade julgardinerna, råkat klicka mig in på några sidor och beställt lite tyg och mönster (jag som varit så duktig och inte handlat på ett tag, nu föll jag dit igen.), sprättat lite sömmar, lagt ut yogamattan på köksgolvet, ställt en symaskin på köksbordet och letat fram ett gammalt ufo. 

Ikväll tänkte jag påbörja sömnaden på Sorbetto-toppen, men jag räknar inte med att hinna så långt. För först ska jag ge mig på ufot, mystäcket (det som syns på bilden) en stund.
Brum brum på symaskinen :-)

Inga kommentarer: