måndag 19 november 2012

Hållare för solglasögon

En grej med att få ordning hemma är att se till att varje sak har en given plats. Annars flyttar man bara runt sakerna och det bildas högar. En pryl som jag aldrig vet var jag ska stoppa är solglasögon. När det är säsong ligger de oftast nära till hands i hallen eller i en väska (inte alltid så bra med tanke på hur lätt solglasögon går sönder eller repas), men resten av året?

Jag hittade en board på pinterest med olika lösningar på problemet: http://pinterest.com/sunglassgarage/sunglass-display-and-storage-ideas/. Jag gillar tanken med att ha en ram som man sätter upp på väggen, men jag har ingen ram hemma som kan vara lämplig. Däremot har jag en massa tyg... Så jag tänkte sy efter denna beskrivning http://etcetorize.blogspot.se/2011/03/sunglass-holder.html. Men det blir nog lätt lite sladdrigt så då kom jag på att jag kunde använda en av våra gamla anslagstavlor.

Före:

Efter:

Det blev toppenbra! Jag har sytt fast resårband på tyget, spände resåren något. Jag la lite vadd först på anslagstavlan och sen spände jag fast tyget. Jag gjorde knapphål i tyget för de två befintliga upphängningsöglorna så slapp jag komma på något sätt att hänga upp tavlan på.
Den gröna grejen som hänger på tavlan är en sån här sko/fot-mätargrej, äntligen har jag hittat en plats för den också.

Inga kommentarer: