onsdag 21 november 2012

Oklart (eller idé till teveprogram)

Kan det inte finns en "Arga sömmerskan"? Som kommer hem till folk (som syr) och säger saker i stil med:
- Nu har du haft den här tröjan/byxan/grytlappen i en kasse i 3 år och allt som saknas är att fålla/sy på en mudd/sy avslutningskant/whatever. Varför har du inte gjort det? Varför, varför?

Det skulle vara nåt det haha :-D Fast å andra sidan kan det vara rätt trevligt med "UFOn" dvs UnFnished Objecta. Helt plötsligt får man ett ryck och då blir många saker klara på ett kick.

Just nu har jag en drös PIMMs (Projects In My Mind), vill jag sy underkläder, kjolar, dregglisar, julklappar, etc etc men jag är ovanligt duktigt och försöker sy klart mina Thurlow shorts först. Inte minst så att jag slipper byta färg på trådarna i symaskinen och overlock:en fler gånger än nödvändigt. Det är faktiskt inte så mycket kvar på dem nu, men nu återstår provning. Är det mycket som behöver ändras finns det en viss risk att jag tappar go:et...

Ena bakfickan på shortsen
 Skulle det bli så kan jag i alla fall trösta mig med att jag övat på att göra passpoalfickor i jeanstyg. Lite knepigt i hörnen och nån mönsterpassning vågade jag mig inte på, men jag är nöjd.

1 kommentar:

mulliga m sa...

Ser jättefint ut! Hoppas flowet är med dig och du blir klar med dina shorts så att du kan sätta igång med allt annat roligt du vill göra. Ha en riktigt kreativ helg!