lördag 24 november 2012

Obloggat 2008

Det händer ibland att jag letar i min egen blogg efter saker som jag sytt. Jag tror att jag bloggar om allt, men det gör jag visst inte :). Tex presenter som jag inte kan blogga om precis när jag sytt klart, glömmer jag sedan bort att blogga om. Turligt nog verkar jag dock fota det mesta iaf, för jag har hittat många bilder på vår nätverksdisk som jag tänker blogga om nu istället. Jag börjar med året 2008 då jag startade bloggen. Jag har dock lyckats få med minst två bilder/alster som jag redan bloggat om så lite har jag bloggat om (orkar inte göra om collagen så ni får stå ut).

Den här tröjan och de två dregglisarna sydde jag till min kompis när hon utökade familjen från ett barn till tre. Tröjmönstret kommer från Ottobre design 4/2007. Det var dock inte första gången jag sydde från detta mönster...

...utan det var den här tröjan som jag faktiskt gjorde i december 2007, men den får hänga med i det här inlägget i alla fall. Storlek 104. Tyg från Stoff&Stil. Maskinbroderi från http://www.designsbysick.com.


Klänning av lapptäckstyger, mönster från boken "Sy med Overlock" av Tove Fevang. Nyckelpigebroderi från http://www.designsbysick.com/buydesigns/cuteladybugs. Sydd till kompis dotter som kombinerad dop- och fyraårspresent. 


För säkerhets skull sydde jag en storlek större och broderade också en tvätt/storlekslapp. Tvättsymbolerna tror jag det var någon sysidan.se-medlem som digitaliserat och delat med sig av.

1. Grytlappar till bröllopspar. Ett bröllop jag tyvärr inte kunde vara med på eftersom jag var höggravid. Broderiet heter Lovebugs och kommer från Emblibary.
2. Mysquilt, mönster från Quiltemagasinet 2/2006, klar februari 2008. Design av Wenche Wolff Hatling (http://www.northernquilts.no).
3. Kuddfodral med hundtyg
4. Gripboll, present till en liten tjej
5. Meitai, bärsele
6. Bältesmjukare som jag redan bloggat om
7. En liten påse för reflexförvaring i hallen
8. Syförkläde, mönstret köpt på http://craftapple.com/. Tax-tyget kom från superbuzzy.com.
9. Mobiltelefonfodral, quiltat med broderimaskin, mönster från Audis väskklubb.


1. Byxor från nån sy-baby-kläder-bok. Jag tror mönstret skulle vara i storlek 3 mån, men nånstans blev det fel. Storlek snarare 3 år! Tyget antagligen från Stoff&Stil (samma som fodret i rosa kamoflage tröjan ovan). På benen broderade jag ett litet troll.
2. Babymuddbyxor som jag redan bloggat om
3. Drakluva
4. Återbrukströja, min gamla tröja fick bli en bebiströja med drake från Emblibrary.
5. Sydväst till bebis i genomskinlig plast med vitar prickar. Blev sådär kan jag väl avslöja :)
6. Dregglisar i kanintyget från Jnydesign.
7. Omlotttröja (mönster från Stoff&Stil) samt dregglis.
8. Filt i ugglor från Jofotex och vinröd fleece på baksidan.

Amningströjor, två olika mönster. Både mönster och tyger från Stoff&Stil.

Påspåsar. Mittenbroderiet är trädgårdsmus från LinneaArtline




Inga kommentarer: