lördag 28 december 2013

Ridtröja till Skrållan

God fortsättning på julledigheterna!
Så här efter vi varit och investerat i ny jacka och gympaskor till Skrållan på leksaksaffären hittade jag tillbaka till symaskinen och sydde klart en bortglömd julklapp. En tröja med hästmotiv till Skrållan. Paradoxalt kan tyckas, men gympaskor kommer jag inte kunna sy iaf och leveranstiden är betydligt kortare på affären än i mitt syrum. :)
Mönstret till tröjan kommer från boken Sy till dockan. Broderiet fick jag leta efter en god stund för att matcha det i boken och även vara i lämplig storlek till hyfsat pris. Jag hittade det jag ville ha hos Embroidery Designs (http://www.embroiderydesigns.com/productdetails/Dakota-Collectibles/1/HR0662.aspx)  för 12 dollar. 8o kr kändes inte som det hyfsade priset men broderiet är välgjort och kommer säker till pass igen. Tyget var i gengäld i princip gratis för det har jag fått. Tröja stängs med kardborre i mitt-bak-sömmen.

Inga kommentarer: