måndag 9 oktober 2017

Myströja med luva

Deadline-sömnad är kanske inte min paradgren, men den här gången gick det enligt plan. Eller ja, naturligtvis tyckte overlocken att det var dags att byta nålar. Dessutom var helt plötsligt kniven uppe på kombimaskinen när jag skulle sy en stickning :-o Har aldrig hänt förut! Resulterade i ett ca tre cm långt jack bredvid axelsömmen innan jag förstod vad som skedde. Nå, gick att lösa med lite strykbart mellanlägg. Borde inte vara så stor påfrestning där, så förhoppningsvis nöts tröjan sönder på någon annan ställe först.
Deadline ja, skolfoto imorgon :-) Igår köpte vi tyget, slängde det i tvättmaskinen och ritade mönstret. Ikväll gjorde jag resten. Mönstret är från Ottobre Design 4/2017, skulle egentligen göras i merinoull och ha dubbla ärmar, vilket jag tyckte verkade lite coolt men det tyckte inte Räkan, så extraärmarna skippade vi. Tyget har hon valt själv. Inte alls speciellt tufft och coolt som jag tänkte att hon skulle väja, men favorityoutubern Kimmy Power har råttor som husdjur så mössen fick symbolisera dem.
 Tyg från Delatezz och 

Inga kommentarer: