tisdag 8 september 2009

Två blöjor

 

Två pocketblöjor knåpade jag ihop för några dagar sedan. Den vänstra är sidoknäppt och blev väldigt stor känns det som, men det fungerar som den ska. Den högra gjorde jag smalare i grenen och inte lika hög i midjan. Den blev dessutom framknäppt, vilket jag fått för mig passar bättre på förskolan där blöjor tas på liggandes på ett skötbord.
 

Mönster: ett hopkok av köpesblöjor och gratismönster
Yttertyg: PUL i färgerna seaspray och mörkbrun, köpta av Shuna
Innertyg: microfleece i vit resp rosa hjärtan, också från Shuna
Övrigt: Lastin resår och KAM-tryckknappar

Jag tycker det är svårt att få till lagom mycket spänning på resåren i bensluten, så den högra fick jag göra om eller rättare sagt jag sydde i en ny resår ovanpå den gamla - var för lat för att börja sprätta. Lite hårt blev det i kanten men inte så mycket att det skaver.

Inga kommentarer: