lördag 14 juli 2012

Bloggen som bok

Detta blir ett litet knepigt inlägg. Jag ska nämligen blogga om en bok som innehåller bloggen :-) Ingenting vara för evigt sägs det, så även bloggar. Jag länge tänkt att jag skulle skapa en fysisk bok av min blogg. Inte för att det är speciellt nyskapande, välformulerad eller fylld av snygga bilder utan av samma orsak som jag har bloggen överhuvudtaget, ett dokument över min sömnad.

Jag valde att använda mig av tjänsten bloggtillbok.se. Man anger sin blogg-adress och väljer mellan några få alternativ, sen är det bara att betala och vänta på posten. Min blogg fram till nu genererade 194 sidor och jag fick betala 388kr inkl mjuk pärm och frakt. Jag beställde boken på en torsdag och fick den på en måndag en dryg vecka senare.




Fördelen med denna tjänst är att det går snabbt och smidigt att beställa, det finns inte så många val att göra. Nackdelen är väl just det att man kan inte påverka så mycket hur slutresultatet blir, bilderna blir i den storlek som de är på webben osv
Baksidan

Inga kommentarer: