söndag 20 januari 2013

Sy tillsammans underkläder

Jag har hakat på två sew-alonger nu. Den första är Cloth Habits BH-sew along. Jag har tidigare följt Mulliga Malins sew-along där jag har lärt mig sy bhar med vadd. Nu tänker jag ge mig på Pin-up girls Classic Bra som är en vaddlös variant. Jag har ritat ut mönstret men sen tog det stopp.

Rosy ladyshorts från Cloth Habit
Den andra är Mulliga Malin som startat en tros sew-along. Jag har sytt trosor till mig själv två gånger tidigare. Om jag kommer ihåg rätt så var ena mönstret ur Allt om handarbete och det andra ur Ottobre Design. De båda paren använder jag regelbundet och tänker inte speciellt mycket på hur passformen är, vilket borde vara ett bra tecken. Dock har det inte blivit mer än ett par per mönster, så jag skulle vilja hitta ett mönster som är både roligt och snabbt att sy så att det blir några fler trosor i lådan. I veckan (faktiskt innan jag visste om Malins SA) skrev jag ut ett gratismönster från Cloth Habit som heter rosy ladyshorts. De har söm mitt fram/bak istället för i sidorna. Spontant känns inte det så behagligt, men jag vet att några av mina köpesunderkläder är gjorda så och när mönstret är gratis kostar det mig inte mycket att prova iaf.

Så där, då har jag bloggat lite om vad jag har i planerna. Dessutom ska jag sy en kjol och blus från Craftsys kurser A-Line Skirt och Sassy Librarian Blouse och gärna också en jacka/kavaj till våren. Och lite mössor till neo-insamling och och... :-)  

Inga kommentarer: